תחום טבעות אירוסין באינטרנט – מה מלמדים אותנו המספרים בגוגל והאם יש סיכוי לשחקנים ברשת

אשתדל להציג אחד מהתחומים הכי תחרותיים בעולם התכשיטים ויהלומים והוא ללא צל של ספק שיווק ומכירות של טבעות אירוסין באמצעות גוגל.

בואו ונראה כמה מספרים מוחלטים לשעת כתיבת שורות אלו, אך לפני כן הסבר קצר למספר פקודות שאני משתמש בחיפוש של גוגל:

פקודה intitle – פקודה מאפשרת להציג לכל דורש מספר תוצאות מאתרים שונים שגוגל סרק ואינדקס, שבכותרת חיצונית (תגית TITLE) מופיעה מילה כזו או אחרת או ביטוי מסוים.

אם כבר השתמשתי במונח תגית TITLE, אז נסביר גם אותה – מדובר על פרמטר שמופיע בכל אתר אינטרנט והתוכן שנמצא בתוך תגית זו, זהו אותו התוכן, אשר יוצג בחיפוש של גוגל, כאשר הוא ייצבע בצבע כחול ויהיה לחיץ בכדי להעביר את הגולש לאתר מסוים, לדוגמא כך נראה הבלוג שלי בגוגל:

תצוגת הבלוג שלי בגוגל - תוצאות חיפוש של גוגל
תצוגת הבלוג שלי בגוגל – תוצאות חיפוש של גוגל

בעת השימוש בפקודת INTITLE בגוגל ההנחה שלי ושל כל מי שעוסק בבתחום קידום בגוגל היא די פשוטה – ככל שיותר תוצאות חיפוש נקבל כתוצאה מהבדיקה, כך גדולה התחרות ולכן נצטרך לפעול בצורה שונה מרוב מתחרים, בכדי לקבל תוצאה רצויה בגוגל, קרי להיות במקום גבוה ככל הניתן ובכך לזכות ביותר מבקרים לאתר שלנו.

ללא ספק חלק מן הפעולות יהיו זהות כמו שמתחרים עושים, אך לרוב באמת נצטרך לחשוב מחוץ לקופסא, מה שנקרא.

ועכשיו, אחרי שהבנו את משמעות הפקודה INTITLE, בואו ונפעיל אותה על הביטוי "טבעות אירוסין" ונראה תגובתו של הוד מלכותו גוגל.

הסבר קצר לגרשיים כפולות ("") – הכוונה היה שאני מבקש לראות הופעה מדויקת של הביטוי ובסדר המילים מסוים – מה שנקרא ביטוי ולא בסדר הפוך ולא מילה אחת בלבד – אני מבקש לקבל מגוגל התייחסות לביטוי ספציפי, כאשר הוא מופיעה אך ורק בתוך תגית TITLE):

תוצאות חיפוש בגוגל - מספר הופעות של הביטוי טבעות אירוסין בגוגל
תוצאות חיפוש בגוגל – מספר הופעות של הביטוי טבעות אירוסין בגוגל

 

וכעת הגיע הזמן לתרגם את התוצאה היוצאת דופן הזו לקוראי הבלוג בכדי להעביר מסר אחד בלבד ובמילים פשוטות: לרוב מהשחקנים בתחום טבעות אירוסים, אין כל סיכוי להגיע עם האתר שלהם אל הדף הראשון לא בתקופה של שנה מעכשיו ובטח ובטח בתקופה קצרה יותר, כגון חצי שנה או רבעון, פשוט אין כל סיכוי.

וכעת ננסה ביחד להבין מדוע אין סיכוי, ייתכן ואני טועה 🙂

אז כך, מציע שניקח תחום אחר ונעשה בדיקה זהה לתחום של טבעות אירוסין שעשינוי בגוגל ולאחר שנקבל תוצאות הבדיקה, נשווה ביניהן ותוך כדי ההשווה, גם תקבלו תשובה למה אין סיכוי והאם קיימת דרך להגדיל סיכוי בכל זאת וזאת למרות מה שכתבתי קודם?

התחום שמולו נעשה השווה, הינו תיקים מעוצבים, כן , בחרתי בתחום הזה שגם הוא רווי בהצעות שונות ומשונות, אך ברגע שאציג את תמונת המצב בתחום ונשווה בין השניים נוכל להבין משהו מאוד מעניין שכל משווק בתחום טבעות אירוסין ותכשיטי זהב צריך לדעת:

מפעילים גם הפעם את הפקודה INTITLE וזה מה שמקבלים:

תוצאות חיפוש בגוגל - מספר הופעות של הביטוי תיקום מעוצבים בגוגל
תוצאות חיפוש בגוגל – מספר הופעות של הביטוי תיקום מעוצבים בגוגל

 

וכעת הגיע הזמן להשוות בין שתי התוצאות:

הביטוי טבעות אירוסין מופיע ב-34,400 תוצאות חיפוש שגוגל מכיר (כל זאת באתרים שונים) לעומת הביטוי תיקים מעוצבים, אשר מופיע ב-2,810 תוצאות חיפוש בלבד שגוגל מכיר (באתרים שונים).

והנה המסקנות החד-משמעיות – על בסיס השוואת נתונים אלו בהחלט ניתן להסיק מסקנה די מעניינת – הביטוי תיקים מעוצבים הרבה יותר קל לקידום לתוצאות די גבוהות בגוגל לעומת הביטוי טבעות אירוסין ולכן כל מי שעוסק בתיקים, בהחלט יש לו סיכוי הרבה יותר גדול להגיע לצמרת עם האתר שלו בפרק זמן די קצר לעומת כל מי שעוסק בתחום טבעות אירוסים.

למעשה אני מתכוון שלמשווקי תיקים מעוצבים יש פי 12 יותר סיכויים להתברג גבוה בגוגל (תוצאות אורגניות) ולהגיע לקהל היעד שלו, לכן אם אתם כבר בעלי חנות בתחום או שאוהבים את תחום התיקים, ייתכן והגיע הזמן לפעול – מה אתם אומרים?

כעת ננסה להבין מדוע יש כל כך הרבה היצע בתחום ומה ניתן לעשות בכדי למרות שסיכויים קלושים, עדיין להגיע לצמרת.

קודם כל יש להבין שפערי תיווך בתחום טבעות אירוסין הם מאוד גבוהים ולכן הרווחים הגבוהים מושכים אנשים רבים אל התחום, אך למרות שפערי תיווך יכולים להיות זהים בתחום התיקים (הכוונה לאחוזים), עקב מחירים הנמוך יותר לעומת טבעות אירוסין, גם הרווחים על מכירת פריט בודד נמוכים יותר ולכן בכדי להגיע לרווחים בתחום תיקים מעוצבים שיהיו דומים לתחום טבעות אירוסין, ככל הנראה על בעל חנות למכור נניח 3 או אפילו 5 תיקים על כל מכירת טבעת אירוסין בממוצע – זהו ההסבר הפשוט (לא ניכנס להסבר הרבה יותר מפורט ומעמיק).

כעת נשאלת השאלה: האם למשווקי טבעות יש בכלל סיכוי בתוצאות אורגניות של גוגל להגיע אל הצמרת?

סביר להניח שהסיכוי הוא אפסי, כי אם נניח ויש סך הכל 11 משווקים בישראל בתחום, הרי ש-10 ראשונים יתפסו את הדף הראשון וה-11 יופיע בדף השני, אך כפי שראיתם יש מעל ל-34 אלף תוצאות חיפוש בתחום הטבעות שגוגל מכיר ולא שבאמת יש כל כך הרבה משווקים בתחום, אך עדיין הסיכוי הוא אפסי.

אם מישהו שעוסק בתחום שיווק טבעות אירוסין היה שואל אותי את השאלה הבאה: ואם בכל זאת ארצה לעקוף את המתחרים שלי בסיבוב ולהגיע לדף ראשון – מה עליי לעשות?

ובכן, התשובה הפשוטה תהיה מסוג הבא: כן ידידי, יש לך סיכוי, אך תדע לך שבכדי לנסות ולממש את הסיכוי, יהיה עליך לשכור שירותי מקדם אתרים מקצועי, כאשר העלות החודשית תהיה לא פחות מ-8 אלפים שקלים וזאת למשך שנה, לא פחות מזה, כאשר עליך להיות ערוך לכל התרחשות ולהיות פתוח לרעיונות יוצאי דופן שאמורים לבוא מכיוון המקדם ואז, רק אז ייגדלו סיכוייך להגיע אל הצמרת בגוגל.

רק במידה ואינך מכיר עדיין את האתרים הפועלים בתחומך, אזמין אותך להציץ באינדקס אתרים וחברות שעוסקות בתחום טבעות אירוסין ויהלומים – תראו כמה היצע, תראו את טווחי המחירים, תראו את אופן הפעילות של אתרים אלו, תראו כמה תכנים יש בכל אחד מהם – תחשבו שניה כמה עלה לכל בעל אתר שכזה כל היופי הזה וכעת תכפילו את זה ב-5 או אפילו ב-10 – ייתכן ואני טועה בהערכות שלי, אך בהחלט זה כיוון מחשבה.

שיהיה בהצלחה בקידום העסק שלכם בתחום טבעות אירוסין ותכשיטי זהב בגוגל!

דילוג לתוכן