אסטרולוגיה, תכשיטים ומה שביניהם

מאת ירון שאול

האסטרולוגיה מפרשת את הקשרים הקיימים בין גרמי השמים ותנועתם של כוכבי הלכת ובין מאורעות, מעשים ותהליכים הקשורים לחיים האנושים על פני האדמה. המונח "אסטרולוגיה" הוא שילוב של המיליה "אסטרו", שמשמעותה ביוונית היא "כוכב", והמילה "לוגוס" שמשמעותה "היגיון"; בהתאם לכך, נבחנת המציאות באסטרולוגיה ביחס לתנועת השמש, הירח וכוכבי הלכת האחרים, כדוגמת: מאדים, צדק ונוגה. החיזוי האסטרולוגי המדויק נעשה גם ביחס לנקודת רום השמיים ולנקודת האופק. "המפה האסטרולוגית" או "ההורוסקופ" הנוצרים בהקשר זה, מבוססים על חישוב גיאומטרי ואריתמטי ומשקפים קשרים סימבוליים בחייו של הפרט. האסטרולוג מחשב את היחסים הנוצרים בין הכוכבים ובין כדור הארץ ברגע מסוים, כאשר למועד חישוב זה ישנה משמעות סמלית עמוקה עבור האדם. תאריך הלידה, מועד התחלת עבודה חדשה או תאריך החתונה הם כמה דוגמאות למועדים משמעותיים המשמשים כבסיס לחישוב אסטרולוגי.

 

להתבונן במפת הקיום

 

את שורשיה של האסטרולוגיה המודרנית ניתן לזהות במספר רב של תרבויות עתיקות, כדוגמת: בבל, מצרים, סין, הודו, יוון ורומא. בכל אחת מתרבויות אלה התפתחו שיטות שונות לחישוב הקשרים הקיימים בין כוכבי הלכת ובין אירועים שהתחוללו בעולם האנושי. בתקופת הרנסנס באירופה היוותה האסטרולוגיה חלק בלתי נפרד מהאסטרונומיה, וכמוה, נחשבה למדע לכל דבר ועניין, כאשר תפקידה העיקרי היה לחזות את העתיד. בעקבות התפתחות התפישה המכניסטית במאה ה-18 נפרדו האסטרונומיה והאסטרולוגיה זו מזו, והיום היא נחשבת לשיטת חיזוי, ייעוץ והכוונה אישית, שאמנם איננה דטרמיניסטית כבעבר אך בהחלט חושפת נטיות אופי וקשרים חיצוניים שונים. במקביל לניתוח האופי ולתחזיות העתיד, עוסקת האסטרולוגיה גם בתקוות, בחששות ובמצוקות, והיא תלויה בפרקטיקה של האסטרולוג וביכולתו לפרש את הקשרים הסמליים הנוצרים בין מפת השמיים ובין חייו האישיים של האדם.

 

אסטרולוגיה להמונים

 

היקום מצוי בתנועה מתמדת, ותמונת השמים ברגע יצירת המפה האסטרולוגית היא יחידה במינה ומשמעותית מאוד. שלא כמו ההורוסקופ השבועי בעיתונים, ניתוחי אופי המבוססים על חודש הלידה, ניתוחים של עתיד המדינה או כל ניתוח אסטרולוגי פופוליסטי אחר, הנחשבים יותר כשעשוע לשעות הפנאי, אסטרולוגיה אמיתית מושתתת על חישובים מדויקים של מפת היקום ויכולה לשמש כלי עזר חשוב לבחירת הדרך הנכונה בחיים. אסטרולוגיה מעין זו איננה "חיזוי עתידות" במובן הסטריאוטיפי והשלילי, אלא השתקפות הכוחות והקשיים במימדים גבוהים יותר של הקיום. היקום והכוכבים אינם אשמים בקשיים בהם אנו נתקלים במהלך חיינו, והאדם איננו יצור פאסיבי הנתון לגחמות הגורל ולהשפעות חיצוניות. הפרספקטיבה הרחבה אותה יוצרים הכוכבים משקפת את צרכינו ואת חיינו בנקודה מסוימת ומאפשרת לנו לנצל את הכוחות הטמונים בנו כדי לבצע שינויים משמעותיים. באמצעות האסטרולוגיה ניתן לקבל מידע חשוב על התנאים הקיימים בתקופות שונות ועל המגבלות האישיות, האובייקטיביות או הסובייקטיביות, וניתן לאתר עוצמות אישיות, כוחות וגם הזדמנויות משמעותיות שחשוב לנצל על מנת להתמודד עם קשיים ולהעצים את תחושות האושר וההצלחה. כמו כן, בניגוד לאסטרולוגיה התקשורתית, הבידורית והחובבנית יותר, האסטרולוגיה המקצועית נוצרת על בסיס מפגש אישי ודיאלוג מעמיק בין האסטרולוג לאדם המגיע לייעוץ. מפגש זה יוצר אווירה ייחודית, הגורמת להתעלות רוחנית ולהתנתקות זמנית מטרדות היומיום.

 

תכשיטים ברוח האסטרולוגיה העתיקה

 

קמע הוא תכשיט בעל כוחות רוחניים המחוללים שינוי. הקמע כולל סמלים עתיקים בעלי עוצמה, צירופי אותיות, שמות מלאכים, ברכות או כל סימבול אחר; הוא עשוי ממתכות שונות בעלות תכונות אנרגטיות ונוצר ביחס למפת גרמי השמיים ולתנועת הכוכבים בזמן מסוים. בשל כך, כל קמע הוא ייחודי ולוכד בתוכו עוצמות רבות, הנובעות מהשילוב החד פעמי בין המרכיבים השונים שנטלו חלק בזמן היווצרותו. השימוש בקמעות בתרבויות רבות הוא עתיק יומין, כאשר לאורך השנים נוצרה השפעת גומלין בין קמעות מתרבויות שונות, כולל קמעות קבליים השייכים ליהדות. דוגמה לקמע עתיק וחשוב היא סמל עינו של הורוס – אל השמיים והשמש במיתולוגיה המצרית. מעבר לערכו האסתטי ולערכו כתכשיט, משמש הקמע גם כגורם המחולל שינוי חיובי בחייו של האדם הנושא אותו על גופו.

 

עוצמה של עולמות עליונים

 

מטרתו של הקמע היא להשיב לנו את השליטה על גורלנו, כאשר רגע "לידתו" מעניק לעונד כוחות להתמודד עם קשיים שונים. מצב הכוכבים בזמן בו מעוצב התכשיט מוקפא לתוכו ומשפיע על עוצמתו. השפעתו של הקמע תלויה גם ברמת הרוחנית של האומן, כאשר ככל שהוא מאמין יותר בעוצמתו של הקמע, כך גם מתעצמים הכוחות הגנוזים בו. גם למתכות מהן עשוי הקמע, למטרה לשמה הוא מיועד ולעיצוב ישנה השפעה אנרגטית עצומה. הבנת מקור "החסימה" והקושי של האדם היא שלב חשוב ביצירתו, ומציאת זוגיות, פרנסה ובריאות הן כמה מהסיבות המרכזיות העומדות מאחורי הכנתו. השפעת הסימבולים של הקמעות העתיקים על עיצוב התכשיט היא עצומה, ובמקביל גם לביטוי האישי וליצירתיות של האומן ישנה חשיבות מכרעת. כל אלה מתלכדים לתוך התכשיט והופכים אותו למוקד של כוח מחולל שינוי.

 

מפגש עם סמלים אוניברסאליים והכוח לשנות

 

לדבריו של קרל יונג, פסיכואנליטיקאי בן המאה ה-20, מאורעות שונים בחיי היומיום שלנו ומהלך גרמי השמיים משתקפים זה בזה ויוצרים תשתית עומק משותפת. ברוח זו, מסביר דודי וייצמן, מעצב תכשיטים וקמעות, כי התכשיטים אותם הוא יוצר מבוססים על משמעויות אוניברסאליות וסימבוליות שונות, שמקורן בשילוב ייחודי בין תרבויות מצריים ויוון העתיקות ובין המיסטיקה היהודית. דודי מוסיף ואומר, כי: "לצד המשיכה האסתטית לתכשיטים, קיימת גם משיכה מיסטית, המבוססת על ארכיטיפים ועל סמלים המוטבעים בנפשנו. כאשר אנו מתבוננים בקמעות ובצורות עתיקות, אנו, למעשה, נפגשים שוב עם עולמות מוכרים. לעיתים אנו לא מודעים למידע עתיק זה או מתעלמים ממנו, אך התכשיט המיסטי מזכיר לנו נשכחות; הוא מזכיר ידע וכוחות פנימיים עצומים הטמונים בכל אחד מאיתנו. בשל כך, השפעתו של הקמע חורגת מהמרחב היומיומי וחושפת רבדים עדינים של עולמות עליונים, באמצעותם ניתן לשנות את המציאות הפיזית הקיימת".

 

קמע מאדים

 

אחת הדוגמאות המרשימות לעוצמתם של תכשיטי אסטרולוגיה הוא "קמע מאדים" בעיצובו של האומן דוד וויצמן. במרכז התליון מופיע סמל מאדים ומסביבו מתמרות להבות אש בתוך גבולות משולש, המסמל את עוצמת המיקוד. החלק האחורי של התליון עשוי מברזל שהוא המתכת המייצגת את כוכב מאדים. "זהו קמע עוצמתי מאוד, אותו אני יוצר כאשר כוכב מאדים נכנס לאופק מזל גדי ועולה לכיוון מזרח מהמעלה הראשונה, במפת השמיים". מאדים, שהוא כוכב בעל אנרגיה טהורה, הקשורה לתשוקה ולאש וגם למלחמות ולמאבקים, נכנס למזל גדי הממקד את עוצמתו, מווסת אותה ויוצר את התנאים להתעלות מקסימאלית. שילוב זה אופייני לרוב למפות אסטרולוגיות של אנשים שאפתנים מאוד, עצמאיים, בעלי יכולות גבוהות, יוזמה, כוחות והחלטיות רבה. גם התכשיט הוא בעל עוצמה גדולה, המעניקה לעונד אותו אנרגיה ממוקדת וגבוהה מאוד, וכוחות לעצב את חייו ולהשיג את היעדים שהציב לעצמו. עוצמתו של התכשיט גוברת גם ביחס למפה האישית של דודי, בה מאדים נמצא באופק מזל גדי.

ירון הוא מנהל אתר תכשיטים קוסמיים. תכשיטים קוסמיים מיוצרים בישראל משנת 1998 על ידי האומן דוד ויצמן. כל דגם עובר תהליך אנרגטי ייחודי וכל תכשיט מלוטש ביד. התכשיטים מביאים איתם יכולות ריפוי, איזון וחיזוק במסע העצמי של כל אדם אל השלם. כל תכשיט נמכר בתוך קופסא מעוצבת יחד עם חוט ומגילת נייר המכילה הסבר על משמעות התכשיט וייחודו. http://www.ka-gold-jewelry.com/hebrew

מקור המאמר: articles.co.il

 

דילוג לתוכן